dibuixar un objecte: dibuixa3d(d:Dibuixable3d)
En general, aquesta funció dibuixa un objecte d en un tauler de dibuix. Alguns dels objectes dibuixables són Point, Line, Plane3d, Segment. Si l'argument és una Llista, llavors es dibuixen tots els seus elements.
Punt,
Recta,
Pla3d,
Segment,
Triangle,
Poligonal,
Poliedre3d,
Superfície,
Corba3d i
Capsa_de_text
Menció apart es mereix el cas que el paràmetre d sigui un identificador (varible). Si té com a valor un objecte dibuixable, llavors es dibuixa; altrament no es fa res i obtnim un avís. Si més endavant el valor de d canvia, llavors el dibuix s'actualitza per a mostrar el nou objecte. Es podria dir que el tauler de dibuix recorda quins elementsi té dibuixats i, si canvien de valor, els redibuixa.
En el següent exemple podem constatr aquest comportament. Si definim P com el punt (3,5,0) i el dibuixem (primer bloc), apareix el punt (3,5,0) en el tauler de dibuix. Si, tot seguit, P pren com a valor el punt (2,-1,0), aquest punt serà el que apareix dibuixat. Notem que això passa sense haver de tornar a user la comanda dibuixa3d amb el punt P.
Ara bé, cal dir que, en el cas que l'identificador d estigui definit amb :=, aleshores el tauler de dibuix recorda la definició de l'identificador i tenim la possibilitat de canviar-lo de valor de forma interactiva de tal manera que es redibuixi. En l'exemple següent es veu que, si intentem moure amb el ratolí els punts A i B, la recta no s'actualitza i en canvi en el segon tauler, sí.