1


dibuixar un objecte: dibuixa(d:Dibuixable2d)

En general, aquesta funció dibuixa d en un tauler de dibuix. Alguns dels objectes dibuixables són Point, Line, Circumference, Segment. Si l'argument és una Llista, llavors es dibuixen tots els seus elements.

Punt, Recta, Circumferència, Segment, Triangle, Poligonal, Funció, Corba o Capsa_de_text

Menció apart mereix el cas que el paràmetre d sigui un identificador (variable). Si té com a valor un objecte dibuixable, llavors es dibuixa; en cas contrari, no es fa res i obtenim un avís. Si més endavanat el valor de d canvia, llavors el dibuix s'actualitza per mostrar el nou objecte. Es podria dir que el tauler de dibuix recorda quins elements hi ha dibuixats en ell i, si canvien de valor, els redibuixa.

En el següent exemple podem constatar aquest comportament. Si definim P com el punt (3,5) i el dibuixem (primer bloc), apareix el punt (3,5) en el tauler del dibuix. Si, a continuació, P pren com a valor el punt (2,-1), aquest punt serà el que apareixerà dibuixat. Notem que això passa sense haver de tornar a usar la comanda dibuixa amb el punt P.

Ara bé, cal dir que, en el cas que l'identificador d estigui definit amb :=, aleshores el tauler de dibuix recorda la definició de l'identificador i tenim la possibilitat de canviar-lo de valor de forma interactiva de tal manera que es redibuixi. En l'exemple següent es veu que, si intentem moure amb el ratolí els punts A i B, la recta no s'actualitza i en canvi en el segon tauler, sí.





mathsformore.com powered by WIRIS

©2003 maths for more sl. Tots els drets reservats. Avís legal